Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Tien presentatietips, o.m. 'brainstorm met een bomma', 'schets een storyboard', 'leg vuur in je structuur' en 'lichaamstaal draagt het verhaal', gevolgd door uitleg over nieuwe presentatiesoftware als Prezi, Sliderocket en Vuvox.
Presentatietechnieken. --- presentatietechnieken --- presenteren --- spreken in het openbaar --- Mass communications --- Presentaties --- Business presentations --- 808.5 --- #KVHB:Presenteren --- presentatie --- communicatie --- 527.52 --- presentatieprogramma's --- Prezi --- Presentaties - Presenteren --- presentaties --- 499.4 --- Presentatieprogramma's - Presentatietechnieken --- Presenteren --- 371.33 --- Mondelinge communicatie --- Vaardigheden talenten presentatie --- Kunst of techniek van mondelinge expressie --- PXL-Central Office 2015 --- communicatievaardigheden --- spreekkunst --- Presentatiesoftware --- Communicatie, mondeling --- Presentatie
Choose an application
Ze heten Svetlana, Teliwel, Nozizwe, Zaki, Abdulkarim en Mohammed. Ze komen van 't Zuiden; van Zimbabwe, Afghanistan en Somalië, maar evengoed van Rusland. Ze ontvluchtten hun thuisland voor oorlog, vervolging en geweld, en willen een nieuw leven in België. Men noemt hen asielzoekers maar het zijn net mensen.
Migration. Refugees --- asielzoekers --- migratie (mensen) --- Dutch literature --- vluchtelingen --- Vluchtelingen ; verhalen --- Refugees --- Personal narratives --- 313.2 --- Migranten --- diversiteit --- anderstaligen --- Migratie --- Vluchtelingen --- 325 --- Vluchtelingenvraagstuk ; algemeen --- PXL-Central Office 2015 --- verhalen --- Asielzoekers --- Vluchtelingenbeleid --- Brussel --- Mensen zonder papieren --- Beleid --- Vreemdelingen --- Vluchteling --- Asielzoeker --- Vreemdeling --- Analyse --- Evaluatie --- Verzoeker om internationale bescherming
Choose an application
Gebrek aan sociale vaardigheden en zelfvertrouwen kan leiden tot negatief gedrag. Dit boek biedt trainers in en buiten het onderwijs handvatten om faalangst, examenvrees en sociaal onhandig gedrag bij pubers te signaleren en te begeleiden. Een praktisch handboek met tips en adviezen voor het opzetten van een training. Het materiaal voor de oefening 'Dobbelen voor het leven' is bijgevoegd, waardoor de trainer hier direct mee aan de slag kan. Een onmisbaar boek voor faalangst-, examenvrees- en sociale vaardigheidstrainers, psychologen en pedagogen.
Faalangst --- Examenangst --- Sociale vaardigheden ; adolescentie --- 415.3 --- faalangst --- examenvrees --- sociale vaardigheden --- 416.5 --- Zelfbeeld --- negatief gedrag --- 37.04 --- Fear of failure --- Treatment --- Handbooks, manuals, etc. --- Child rearing --- Personal narratives --- PXL-Central Office 2015 --- onderwijs --- coachen --- leerproblemen --- Sociale vaardigheden --- Adolescenten --- Leerlingbegeleiding --- Adolescent
Choose an application
Vanuit de onderwijspraktijk worden heel wat vragen gesteld over zinvolle werkwijzen om onderzoekscompetenties bij leerlingen te versterken. Aan de hand van een praktijkgerichte en wetenschappelijke reviewstudie beogen de onderzoekers handvatten aan te reiken voor leerkrachten om het onderzoekend leren optimaal te ondersteunen in de klaspraktijk. Hiervoor staan de auteurs stil bij de resultaten van internationaal onderzoek naar de verschillende didactische benaderingen om onderzoekend leren bij leerlingen te stimuleren. Aandacht gaat hierbij uit naar de onderzochte effecten alsook de (rand)voorwaarden op het vlak van de onderwijsleeromgeving en de rol van leerkrachten en leerlingen hierin. Daarnaast gaan ze ook in op de vraag welke didactische ondersteuning voor welke leerlingen optimaal is wanneer leerlingen onderzoekend leren. De resultaten van dit onderzoek worden gedocumenteerd in een gebruiksvriendelijke rapportage voor verschillende doelgroepen, waarbij zowel aandacht wordt besteed aan conceptverheldering, methodieken voor het stimuleren van onderzoekend leren en verwijzingen naar good practices als aan een wetenschappelijke verantwoording van het reviewproces.
700 Pedagogie --- 450.8 --- onderzoeksvaardigheden --- onderwijskunde --- onderzoeksmethodiek --- competenties --- leesstrategieën --- wetenschappelijk onderzoek --- 371.3 --- Begeleid zelfstandig leren --- Leren leren --- Onderzoeksvaardigheden --- Reflecteren (Terugblikken) --- Zelfstandig leren --- Onderwijs --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- Competenties --- Onderzoekend leren --- onderwijs --- Studievaardigheden --- Methodiek van het studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Didactiek. --- Onderzoekend leren. --- didactische processen --- Science --- Methods in social research (general) --- onderzoeksmethoden --- Didactic strategies --- praktijkonderzoek --- onderwijspraktijk --- Leren --- PXL-Central Office 2015 --- onderwijsleermiddelen --- didactische werkvormen --- competentiegericht leren --- Wetenschappelijk onderzoek --- Onderwijsonderzoek --- Onderzoeksvaardigheid --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
03 p. : ill.
History of the Low Countries --- Charles V [Holy Roman emperor] --- Brussels --- Brussel ; 16de eeuw --- Karel V (keizer van het Duitse Rijk, koning van Spanje) --- Brussels (Belgium) --- History --- 16th century --- Renaissance --- Belgium --- PXL-Central Office 2015 --- geschiedenis --- historische figuren --- Brussel --- Keizer Karel --- 16e eeuw --- Karel V (keizer v. Rooms-Duitse rijk, koning v. Spanje) --- Keizer Karel V (Heilige Roomse Rijk) --- Brussel--geschiedenis --- Brussel Brussel 938.1
Choose an application
In dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD BiblionIn dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD Biblion - Jos Derksen
Mindmaps. --- Studeren. --- Studievaardigheden. --- Leren leren. --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- Teaching --- leren leren --- leren --- Leren --- Studievaardigheden --- mindmapping --- 450.8 --- Mindmapping --- Leren leren --- #KVHB:Mindmappen --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Leerprocessen --- 474.21 --- mindmappen --- Leerstrategieën --- studievaardigheden --- 371.3 --- leerstrategieën --- Apprentissage Leerproces --- Heuristique Heuristiek --- Méthodes Methoden --- Methodiek van het studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Intellect --- Thought and thinking --- Mental work --- Methodology --- Cognitive maps (Psychology) --- PXL-Central Office 2015 --- PXL-Education 2015 --- methodiek --- studeren --- Studiemethoden --- Visuele communicatie --- Beeldcommunicatie --- Infografiek --- Studiemethode --- Mindmap
Choose an application
Deze praktijkgids stimuleert het uitvoeren van een veranderingsproces betreffende kwaliteit en inclusie op school. De gids wil scholen op weg helpen om binnen hun bestaande kwaliteitsontwikkeling nog meer rekening te gaan houden met het welbevinden, de participatie en het ontwikkelen van de beste leerkansen van en voor alle leerlingen en medewerkers. De gids is het resultaat van een projectmatig wetenschappelijk actie-onderzoek met de medewerking van vijf Vlaamse scholen.Je kunt de gids lezen als een aanbod van mogelijke tools, ideeën en suggesties om zelf een proces van kwaliteitsontwikkeling met de focus op inclusie op te starten. Het is geen handleiding om slaafs te volgen: elke school is anders en zal daarom ook een andere weg volgen. De gids richt zich op zowel lager als secundair onderwijs en wil onderwijsbetrokkenen zoals CLBmedewerkers, pedagogisch begeleiders, directies, zorgcoördinatoren en graadcoördinatoren, inspireren om een proces van kwaliteitsontwikkeling op gang te brengen en/of te ondersteunen in een/hun school
School management --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- onderwijskwaliteit --- Onderwijsvernieuwing ; Vlaanderen --- 454.23 --- zorgverbreding --- kwaliteit --- inclusief onderwijs --- Onderwijskwaliteit --- kwaliteitszorg --- veranderingsmanagement --- Inclusief onderwijs --- Kwaliteitsontwikkeling --- 451.3 --- Geïntegreerd onderwijs --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- 371.05 --- onderwijsvernieuwing --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische principes --- PXL-Central Office 2015 --- kwaliteitsbevordering --- onderwijs --- Vlaanderen --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- Onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Schoolontwikkeling --- Onderwijsvernieuwing --- Innovatie --- Inclusie --- Veranderingsproces --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- Emigratie --- onderwijsonderzoek
Choose an application
Neem je leerproces in eigen handen en haal meer uit je brein - Upgrade je geheugen - Hoe word je een goede timemanager? - Reken af met faalangst - Hoe word je een examenexpert? Nieuwe editie van hét standaardwerk over leren, boordevol tips om zo efficiënt mogelijk te studeren. Leerkrachten, studiecoaches, adolescenten en ouders kunnen in dit boek terecht voor alles wat ze willen weten over leren leren.. Leren. Hoe? Zo! is een handig zapboek om jezelf een doeltreffend leerpatroon aan te meten en je leren in eigen handen te nemen. Leren. Hoe? Zo! is een handig zapboek dat jongeren op een wetenschappelijk onderbouwde manier wil helpen om een gepaste studiemethode te vinden en hun leren in eigen handen te nemen. Het boek bevat twee delen die elkaar perfect aanvullen. In 'Goed om te weten' gaat de auteur dieper in op hoe je brein en geheugen functioneren, wat het belang is van intelligentie en welke fysieke en mentale factoren een invloed hebben op je leerproces. In 'Aan de slag' kom je vervolgens te weten welke vaardigheden je onder de knie moet hebben om optimaal aan de slag te gaan tijdens de les, het verwerken van de leerstof en de examens. Bron : http://www.bol.com
Studeren. --- Studievaardigheden. --- Secondary education --- faalangst --- leren leren --- actief leren --- leren --- Higher education --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- geheugentraining --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- Leren --- Studievaardigheden --- 65.012.4 --- studiemethoden --- studeren --- mindmapping --- 450.8 --- Leerproblemen --- studiemethode --- 37.048 --- Studiemethoden --- Geheugen --- Faalangst --- Leren leren --- 371.322.6 --- 159.953.5 --- Didactique Didactiek --- Apprentissage Leerproces --- Social learning talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit duurzaam --- 159.953.5 Leren. Verwerven van kennis --- Leren. Verwerven van kennis --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- 371.21 --- Learning [Psychology of ] --- Study skills --- PXL-Central Office 2015 --- Studeren --- Vaardigheden --- Leerstijl --- Hersenen --- Concentratie --- Motivatie --- Stress --- Timemanagement --- Mindmapping --- Studiemethode --- Geheugen (psychologie) --- Mindmap --- 430 --- persoonlijke ontwikkeling --- intelligentie --- onderwijs en persoonlijke vorming --- enseignement et développement personnel
Choose an application
Als u 'Wie heeft mijn kaas gepikt' van Spencer Johnson kent, weet u hoe vermakelijk en tegelijk leerzaam een goede parabel kan zijn. Dit boek beschrijft de paniek die een kolonie van 286 pinguïns overvalt, als duidelijk wordt dat de gletsjer waarop ze leven op smelten staat. In eerste instantie vertoont elke pinguïn een andere reactie, of komt met zijn eigen oplossing, totdat duidelijk wordt dat samenwerking de enige manier is om de problemen duurzaam het hoofd te bieden. Dit boek laat op levendige wijze zien hoe je als team of organisatie om kunt gaan met veranderingen en crisissituaties en zo nieuwe kansen kunt creëren. Wat Wie heeft mijn kaas gepikt voor de verandering van het individu is, is Onze ijsberg smelt! voor verandering van groepen, teams en organisaties
Organizational change --- Organizational effectiveness --- Penguins --- veranderingsmanagement --- organisatiecultuur --- bedrijfsleer --- Organization theory --- Veranderingsmanagement --- management --- veranderingsprocessen --- interne communicatie --- PXL-Central Office 2015 --- PXL-Healthcare --- opleiding zorgmanagement (BA ZGM) --- PXL-Handboeken --- 005.332.3 --- 366.1 --- roman --- Parabels --- teambuilding --- samenwerking --- Organisatie --- teamwerk --- Organisatieontwikkeling --- Inrichting en organisatie --- Changement Verandering --- Collaboration Samenwerking --- Equipe Team --- Crise Crisis --- Verandering --- Management --- Strategisch management --- Organisatieveranderingen --- Organisatieleer --- Teamwerk --- Leidinggeven --- 172 --- 366 --- 367.1 --- bedrijfspsychologie --- innovatie --- psychologie --- verhalen --- #SBIB:316.334.2A551 --- #SBIB:316.334.2A520 --- #SBIB:35H305 --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Organisatiesociologie: arbeidssituatie en arbeidsomstandigheden: algemeen --- Organisatieleer: organisatieverandering --- 65.012.4 --- bedrijven, management --- organisaties, verandering --- leiderschap --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Organisatieverandering --- Kostenbeheersing --- Leiderschap --- Sociology of work --- Labour market --- Penguins - Fiction
Choose an application
De klimaatwetenschap heeft alsmaar moeilijker haar boodschap aan de man te brengen. Niet alleen hinkt het onderwijs achterop, in heel wat landen kanten politici en opiniemakers zich steeds harder tegen de bevindingen van klimaatonderzoekers. Wat moeten we daarvan denken? Zou het dan toch allemaal wel meevallen met de opwarming van de aarde? In 'Eerste hulp bij klimaatverwarring' bekijkt Pieter Boussemaere het klimaat vanuit een historische invalshoek. Hij geeft een overzicht van ons klimaat in verleden, heden en toekomst, met als rode draad het verhaal achter de ontdekking van het probleem, de controverse errond en de duizelingwekkende belangen waarin het verstrikt raakte. Ontdek waarom die vele kleine beetjes uiteindelijk toch niet zullen helpen. Waarom onderwijs rond de klimaatverandering een dringende noodzaak is. Waarom we veel meer moeten investeren in 'schone' energie. Maar vooral: waarom de klimaatopwarming geen milieuprobleem is, maar een politiek-economische keuze waar grote financiële belangen tegenover staan.
Industrial economics --- milieubescherming --- klimaat --- Meteorology. Climatology --- Economic policy and planning (general) --- Environmental protection. Environmental technology --- Klimaatveranderingen ; politiek --- Climatic changes --- Environmental aspects --- maatschappijkritiek --- leefmilieu --- klimaatverwarming --- KHCA --- milieuproblemen --- C8 --- milieu --- BPB1602 --- Climat --- Protection de l'environnement --- Changement climatique --- Ideologie en politiek --- Klimaat --- Milieubescherming --- Klimaatsverandering --- PXL-Central Office 2015 --- klimaatveranderingen --- milieuproblematiek --- economische aspecten --- wetenschappelijke inzichten --- Klimaatswijziging --- Milieubeleid --- Milieuproblemen --- cambio climático --- klimatska promjena --- tibdil fil-klima --- промена климе --- klimatförändring --- alteração climática --- kliimamuutus --- sprememba podnebja --- климатска промена --- zmiany klimatyczne --- climate change --- промяна на климата --- cambiamento climatico --- schimbare climatică --- ndryshim klimaterik --- změna klimatu --- klimata maiņa --- éghajlatváltozás --- zmena podnebia --- klimato kaita --- klimaatsverandering --- Klimaveränderung --- ilmastonmuutos --- klimaændring --- κλιματική αλλαγή --- az éghajlat változása --- modificación del clima --- klimatiskā izmaiņa --- промена на климата --- klimatická změna --- klimatická zmena --- climatic change --- schimbări climatice --- ochrona środowiska --- προστασία του περιβάλλοντος --- environmental protection --- keskkonnakaitse --- varstvo okolja --- protección del medio ambiente --- опазване на околната среда --- ympäristönsuojelu --- miljöskydd --- protecția mediului înconjurător --- vides aizsardzība --- mbrojtje e mjedisit --- cosaint an chomhshaoil --- Umweltschutz --- környezetvédelem --- aplinkos apsauga --- miljøbeskyttelse --- заштита на животната средина --- zaštita okoliša --- ochrana životného prostredia --- protezione dell'ambiente --- заштита животне средине --- proteção do ambiente --- protezzjoni ambjentali --- ochrana životního prostředí --- keskkonna säilitamine --- sauvegarde de l'environnement --- Naturschutz --- ochrana prírody --- protezione del patrimonio ambientale --- protecção do ambiente --- dabas aizsardzība --- konservim i natyrës --- proteção da natureza --- miljøbevarelse --- protection of nature --- protection de la nature --- očuvanje okoliša --- protección de la naturaleza --- tutela dell'ambiente --- a természeti környezet megőrzése --- naturskydd --- gamtosauga --- еколог --- заштита на природата --- conservation de la nature --- ruajtje e mjedisit --- natuurbehoud --- salvaguarda do ambiente --- gamtos apsauga --- miljövård --- διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος --- διαφύλαξη του περιβάλλοντος --- looduskaitse --- nature protection --- conservación del medio ambiente --- медиуми на животната средина --- a természet megőrzése --- προστασία της φύσης --- zachování životního prostředí --- luonnonsuojelu --- conservación de la naturaleza --- aplinkosauga --- természetmegőrzés --- conservation of nature --- protecția naturii --- екологист --- conservarea naturii --- vides saglabāšana --- természetvédelem --- bevarande av natur --- naturbeskyttelse --- Erhaltung der Natur --- preservation of the environment --- salvaguardia dell'ambiente --- ochrana/zachovanie prírody --- mbrojtje e natyrës --- conservação da natureza --- protezione della natura --- ochrana/zachovanie životného prostredia --- difesa dell'ambiente --- beskyttelse af naturen --- tutela ambientale ed ecologica --- zaštita prirode --- заштита околине --- naturvård --- dabas saglabāšana --- natuurbescherming --- Erhaltung der Umwelt --- difesa della natura --- prírodná ochrana --- udržení životního prostředí --- protezione ambientale --- zachování přírody --- ochrana přírody --- tutela del patrimonio naturale --- behoud van het milieu --- κλίμα --- клима --- klimat --- klimats --- kliima --- ilmasto --- climă --- климат --- clima --- podnebí --- podnebie --- podnebje --- éghajlat --- klima --- Klima --- climate --- aeráid --- klimatas --- klimë --- podneblje --- clima continentale --- медитеранска клима --- clima umido --- поднебје --- klíma --- clima secco --- clima marittimo --- микроклима --- континентална клима --- microclima --- Economische politiek en planning (algemeen). --- Industriele economie. --- Meteorologie Klimatologie. --- Milieubescherming Milieutechnologie. --- WBE 923. --- Wereldburgerschapseducatie. --- boek. --- economie. --- energie. --- klimaat. --- milieubescherming. --- onderwijs. --- politiek. --- Klimaatverandering --- Milieuprobleem --- athrú aeráide --- 614.6 --- milieubeheer --- 570 --- klimaatverandering --- environnement --- 555 --- meteorologie
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|